søndag den 6. november 2011

For og imod.

Følgende er et frit oversat og citeret indlæg fra en Axl Rietschin (som jeg ikke kender):

"Få det rigtigt i kameraet, lad være med at sige jeg vil klare det  senere. Photoshop er ikke en skadestue for stærkt tilskadekomne billeder. Arbejd hårdt i marken med at mestre dit kamera, objektiver og din fototeknik. Med mindre du ønsker at være en svamp, siddende i din mørke kælder foran en lysende skærm i timevis i forsøg på at tage belysningen fra billede 101, kompositionen fra billede 209, stemningen fra billede 333 og samtidig fjerne grenen fra brudens frisure, som hun har brugt en masse penge på. Med andre ord - hvis du ser noget, der genere på kameraets LCD-skærm, forsvinder det ikke, det bliver bare mere generende ,når du kommer hjem og ser det på computeren". 

Det er stort set også min mening - ikke at jeg ikke bruger efter billedbehandling, men det begrænser sig som regel til at rette horisont (jeg skal snart have nye briller) og til at beskære.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar