mandag den 7. november 2011

Unge møder ældre.

Ja det gør de jo i så mange sammenhænge. Her vil jeg beskæftige mig med problematikken omkring at mødes om en fælles hobby.

Jeg er selv medlem af Dansk Veteranbil Klub, som har en medlemsskare på omkring 6.000 i Danmark. Da jeg overvejede at melde mig ind i sin tid, var jeg meget opmærksom omkring hvilke biler, der var repræsenteret og hvor gamle de var. I diverse blade havde jeg også fulgt debatterne og de var ikke altid lige opløftende. Man var delt i flere lejre, der gk ind for køretøjernes forskellige alderskreterier for at kunne deltage her.

Det må gælde om, at få den unge mand/kvinde med sin Opel Ascona fra 1982 indlemmet i klubben, for henad vejen at vække interessen også for Opel Kaptajnen eller Super Sixen. Alternativet vil jo være, at klubberne lige så langsomt svinder hen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar